פסח מסביב לעולם: האם ברומניה וניגריה ניתן למצוא מצות?

דוד לזר No Comments on פסח מסביב לעולם: האם ברומניה וניגריה ניתן למצוא מצות?

מנתוני משרד הכלכלה עולים נתונים מעניינים בכל הקשור לחג הפסח הקרב ובא • היקף ייצוא המצות מישראל עמד בשנת 2015 על כ-12 מיליון דולר • במקביל, ייצוא היין הישראלי באותה שנה עמד על כ-36.5 מיליון דולר

צילום: Yossi Zeliegr/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנתוני משרד הכלכלה עולים נתונים מעניינים בכל הקשור לחג הפסח הקרב ובא. על פיהם, היקף ייצוא המצות מישראל עמד בשנת 2015 על כ-12 מיליון דולר. במקביל, ייצוא היין הישראלי באותה שנה עמד על כ-36.5 מיליון דולר. מעבר לאספקה לקהילות היהודיות המרכזיות בחו"ל, ניתן למצוא מצות גם בצרפת, הונג קונג, לטביה, ניגריה מקסיקו ועוד.

ומי מוביל בתחום המצות? ארה"ב מובילה עם ייבוא בהיקף של כ-7 מיליון דולר ומדינות אירופה המייבאות מצות בשווי של כ-5 מיליון דולר. עיקר הייצוא לאירופה הינו לאנגליה – 1.7 מיליון דולר, אחריה, איטליה עם כמיליון דולר, צרפת עם 700 אלף דולר ובלגיה עם ייבוא מצות ב-600 אלף דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ארגנטינה ייבאה מצות ישראליות ב-130 אלף דולר, הולנד ב-103 אלף דולר, ברזיל ב-88 אלף דולר, רומניה- 25 אלף דולר, אזרבייג'ן בכ-19,000 דולר ואפילו ניגריה, אשר ייבאה מצות ישראליות ב-4,500 דולר וקונגו ב-1,600 דולר. המצות העיקריות המיוצאות הן מצות שמורות, קלות, מצות מקמח מלא, מצות אורגניות, מצות שיפון וכמובן- מצות מצופות שוקולד.

unnamed

גם היין הישראלי מוצא לו לקוחות רבים בעולם, בשנת 2015 ייצאה ישראל יין בהיקף של כ-36.5 מילון דולר. כשני שליש מהייצוא יועד לארה"ב וקנדה, רבע ממנו הגיע למדינות אירופה שונות ובראשן צרפת המייבאת יין בהיקף של 3 מיליון דולר, בריטניה בהיקף של 1.7 מיליון דולר וכן גרמניה, בלגיה, איטליה ועוד.

בשלוש השנים האחרונות תמך מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה ביקבים ישראליים באמצעות מענקים בשווי של כ-4 מיליון שקלים. תמיכה זו נועדה על מנת להרחיב את העבודה מול השווקים בחו"ל ולהגדיל את מספר המועסקים בחברות. מנתוני מינהל תעשיות במשרד הכלכלה נמסר כי כיום פועלים בישראל כ-160 יקבים, אשר פועלים בהיערכות מוגברת לקראת חג הפסח באמצעות גיוס עובדים נוספים ותגבור שעות העבודה.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ אמר כי "לא מפתיע לגלות עלייה ברכישות לקראת החג של יין ומצות כשרים לפסח בקרב הקהילות היהודיות בחו"ל. במקביל, אנו מזהים עניין גם בקרב קהלים לא יהודים בחו"ל, אשר קונים מזון כשר מתוך הכרה כי סימן ההכשר הוא גם אינדיקציה לאיכות גבוהה יותר של המזון".

unnamed (1)



0 תגובות